هلدینگ مهاجرتی ویستا
سال ۲۰۲۳ سخت‌تر از سال ۲۰۲۲ خواهد بود
رئیس صندوق بین المللی پول:

سال ۲۰۲۳ سخت‌تر از سال ۲۰۲۲ خواهد بود

رئیس صندوق بین المللی پول اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۳ را تیره‌تر و سخت‌تر از سال گذشته میلادی توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری تماشاگران امروز/کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول (IMF) در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه پخش شد به سی‌بی‌اس نیوز گفت که سال ۲۰۲۳ سخت‌تر از سالی است که پشت سر گذاشتیم.

جورجیوا در توضیح این سختی گفت: «سه اقتصاد بزرگ، آمریکا، اتحادیه اروپا، [و]چین، همه به طور همزمان در حال افول هستند. اگرچه آمریکا ممکن است با بازار کار انعطاف پذیر خود از سقوط به رکود حفظ کند، یک موهبت خواهد بود، زیرا اگر بازار کار بسیار قوی باشد، نرخ‌های بهره کنترل خواهند شد.»

جورجیوا خاطرنشان کرد که تقریباً نیمی از اتحادیه اروپا به احتمال زیاد در رکود اقتصادی قرار خواهند گرفت، زیرا قاره کهن به شدت از جنگ در اوکراین ضربه خورده است. وی ادامه داد: زمستان سختی خواهد بود، شاید زمستان بعدی حتی سخت‌تر باشد، اما آزادی از وابستگی به روسیه در راه است.

او همچنین اظهار داشت که رشد چین در سال ۲۰۲۳ بیشتر کاهش خواهد یافت که به روند‌های منفی در سطح جهانی تبدیل خواهد شد. وی گفت: برای اولین بار در ۴۰ سال گذشته، رشد چین در سال ۲۰۲۲ احتمالاً در حد رشد جهانی یا کمتر از آن خواهد بود.

 

منبع: فرارو
EXNOVIN
دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.